=

Pages

Nuffnang

Sunday, December 26, 2010

Penat seharian dating bersama yg tersayang ^_^



Assalamualaikum :)
To u guys n gals , hehe ^^
Ari ni dyra gy dating la . Nak tawu ngn sape ?
Ngn anak mat saleh yang meletop ,
yang cun , yg hot , yg dikacuk-kacukkan sebanyak 7 negara .
dari atok , nenek , moyang dia punya atok ,
smpai la mak ngn ayah dea , dpt la dea .
Ahaha .. Jadi , status dia ialah MALAYSIAN la .
Tapi , dea punya bangsa ialah SERANI .
sebabnye , dea mix banyak sangat country . Huhu :)

Stop talking about my lalink . Ngehehe :)
Tadi , dyra text dea , and dea ckp dea otw nak gy ruma dyra . Huhu :)
Then , we naik bus METRO (**Sbb tu yg smpai dulu , kalo ikut hati na mo naek sbb lmbp mcm siput . haha ^^ )
Dlm bus metro tu , we talking2 , sharing story , huhu ^^
Event ktorang sebenarnye study kat penang , tapi kat penang tu ktorang ta penah jumpe pun :)
sekali pun ta penah taww ^^
Wee :)

Baru tadi la jumpe dea setelah sekian lamaa ktorang tak jumpe ..
Last jumpe dea mase amik result SPM dlu kowtt ..
Bapak lame gila . Huhu . Okay , mase OTW nak gy destinasi ktorang ,
tetibe ramai sekumpulan org INDIA naik bus . Oh dammit .
Bau perfume dorang , kalah perfume playboy aku . Huk3 .
Ape , ntah2 sblm nak kuar tu , dorang tuang minyak wangi dorang satu botol ?
Aku mane maen satu botol . Spray cikit2 sudaa .. Huk3 .
Minyak wangi mahal ni . Kne jimat2 . Hoho ^_^
Nak tawu taa ? Sblm ktorang turun tu , ade satu guy tu (*of course la dea tu INDIAN) ,
dea ckp mcm ni kat ktorang :

" I wanna show you guys magic but you guys already want to go "

Erk ? JERK ! Ade aku kesah ngn magic trick korang tuh ? Ngee :D
untuk pengetahuan korang , abg lalink aku tu MAGICIAN la weyh . Adeyh ..
Dea bwat magic lagi hebadd dari korang taww ?
And FYI , abg lalink aku tu pnah wat show kat one of a theater kat LONDON nuh !
Aiyerrr .. Belagak je lebey mamat2 nuh . Grrr :P

Okay , n after that , kami smpai ke LOKASI :)
Gy beli tiket movies , then after that , gy mkn . Huhu ^^
Akhirnya , setelah sekian lama aku ta dpt mknn feveret aku , tdi bru aku dpt .
Huhu ^^
Suke suke yawww :)

Lpas mkn , ktorang gy nokia centre , nak solve probs pasal fon lalink aku tuh .
Aiyerr .. pakai fon mahal2 lagi .. tu ahh .. kan nak repair mahal . Padan muke :P
Ngee :) Lpas gy tanye kat nokia centre tuh , ktorang gy tgk movie :)

Sblm movie start , ktorang snap2 gmbo la dlu . Hehe ^^
Ni la hasil nye . Wee ^_^


right afta movie habis , ktorang wat window shopping je :)
Duet pun ta manyak ni . Aku kne saving2 sbb aku kne baya duet yuran tok next sem pakai duet aku sndiri . erk , MAS da ta larat mo support aku lagi :'(
Huk3 . okay2 , lupakan hal itu . Huhu ^^
Skang mood sedang happy2 jew yok ^_^

Lpas window shopping , baru la wat photoshoot . Ngehehe ^^
Actually , patutnye dari pagi tadi ade photoshoot , tapi the photographer lmbt confirm ,
n i already made another plan . Huhu ^^
Last minute cancellation kowt , ape lagi ? Hungga2 la dlu . Huhu ^^
Na tgk gmba photoshoot nih ?
Ala , ta seberapa pun . Sbb semuanya by myself . Makeup sendiri , wardrobe sendiri , huhu ^^

Ni la hasilnye . ngeheh :)

**gmba blurr . sbb camera woman bergerak . aiyerr .. Manyak lagi gmba kat hutan ni aku na letak , tp , haha ^^
tgk kat FB la yew ?
Huhu .

Okay , afta shooting , aku nmpak ORKIDD ^^
huhu .. manyak gilee . kat taman buatan (**mybe hutan buatan ) tu , spatutnye ade gntung ORKID2 cunz , tp td tade . Dorang da bwk gi side tepi . Huhu ^^
So , sy pun usha2 , tengok2. Then teringat nak beli untuk mak ngn abah .
Disebabkan mak ngn abah ni SUKA ORKID (**atopun lebih dikenali sebagai PEMINAT SETIA ORKID ) , jadi aku pun amik la keputusan , sblm aku start smbung blaja , nak kasi hadiah kat mak ngn ayah aku . Walopun tak seberapa , janji ikhlas . Ye dok ? Huhu ^^

Then , aku beli la anak2 pokok orkid . Bukan ape , mak bapak aku ni laen sikit . Dorang lagi suke bela dari kecikk , sbb dorang suka tengok tumbesaran anak2 pokok dorang ni :)
Huhu ^^
Same la gak ngn manusia . Semua mak bapak nak amik anak angkat dari kecik kan ? Sbb dari kecik senang nak dipupuk . Itu kalo manusia , kalo pokok , aku tataw la senang nak ape . Huhu ^_^




Sorry la , tdi mase kat tempat orkid tu lupa nak tgkp gmba , jadi gmba anak orkid tu kat ruma je . Hehe . Kalo korang nak tawu , yg anak orkid yang pasu sgt2 kecik tu , kalo dah besaw , dea jadi cunnn gilaa . mcm ni ha :



Puas aku tanya pak cik yg jual orkid ni , btol ke , nnti jdi mcm ni . Sumpah LAWAA gila nak MAMPOSS ! grr .. Aku snap je la . Bole tunjuk kat mak aku , nnti anak dea jdi mcm mane . Eh , anak orkid dea I mean . Hehes :)

Sebelah kedai tu , aku beli anak orkid lagi satu . Tu ha , yg pokok dea besar cikit tuh . Yg tu breed HARIMAU tawuu ? aku tergamam tgk orkid tu . AWESOME gilaa ! Smpai lupa nak snap gmba . Huk3 . Auntie tu kata :

"nak bela orkid ni kene sabar taw adeq . Makan minum dea kena cukup . Kena siram and letak baja tiap2 hari . Nnti baru dea sihat . Yang ni punya pokok , lagi empat tahun baru berbunga . Empat tahun ya !So , kena belai2 dia , sbb tumbuh2an pun mcm manusia jugak " .

Hoho . auntie tu sgt HEVADD kowt . Aiyerr :)
Syg auntie uh . hehe ^_^
Aku balik ruma , masuk2 je , abah dah tnye , ape dlm plastik tu ?

aku : "NAH ! HADIAH UNTUK MAK NGN ABAH =) .

mak ngn abah : Hoho ^^ Orkid ? Terima kasih .. Ni bape mahal ni ? Nnti bunga dea mcm manaa ?

Huhu ^^ Kan ? aku tak sempat duduk lagi , mak bapak aku da tanye mcm2 pasal anak2 dorang tuh . Hahha ^^ . Aku ta kesah pun sbnrnye . Aku pun excited nak cite ngn dorang pasal orkid tuh . ngeheh ^^

OKAY . DONE for today :)
Thanks for reading :)


2 comments:

✿nara omey✿ said...

wahhh..best tol !!huhu...best dpt kuar2 umh cam kamo b kuar jln2..xde org nk mrh2..hehehe

Nadira Kushari said...

nara : haha ^^ . Mmg best . Tapi kalo balik ruma lmbt2 , ade jugak yg marah2 . Kat ruma tu ha , kalo balik lmbt , ha , siap la . ADE YANG CEKAK PINGGANG KAT DEPAN PINTU DENGAN SENDUK GORENG IKAN . haha ^^