=

Pages

Nuffnang

Tuesday, June 11, 2013

Shooting RTM at Butik Titien Collection, Shah Alam.

Assalamualaikum.
Its been a while im not update any blog post.
Alhamdulillah hari ni ade kekuatan sikit nak update blog .
Wehee ^^

So now , nak cerita pasal pergi shooting dengan RTM hari tu.
I dont know when will be come out at your TV screen but I will let you guys know asap okay ?
Hehe ^^

I should be around there at 8.30 and guess what, Im late that day.
My makeup artist dah tunggu kat sana lagi awal dari aku.
Alahai kesian kak Ati .
Once sampai, terus start makeup. While tuan kedai, kak Titien Faridah yang sangat baik settlekan on suis2 kat butik , dia sempat lagi belikan breakfast yang sangat banyak.
Wuhuu ^^  ( *ini betul seronok ) Mihmihmih

Lepas makeup, mcm biasalah . Tunggu artis yang lain. Sembang2. Gelak2 . Sengal2 .
Pastu start sesi shoot . Nah nah . Untuk pembaca blog , aku hidangkan korang dengan gambar behind the scene. Ade video aku catwalk taw. Tapi, kat tuan kedai lah pula videonye . Muehehe .
Tak pe nnti dah keluar kat screen TV , aku post kat youtube aku eh eh ?
hikhikhik .

Ni dengan mak ! Selesai makeup , terus pergi kat mak . Tgkp gambar sama2 . Hehe :D Maaf lah . Kita bukan pakai iphone 5 jadi kualiti front camera tak berapa nak elok . Hehe :D Aku ajak mak abah teman smpai habis shooting, dorang tak nak :( Abah masa tunggu aku makeup tu , dia sibuk buat soalan2 periksa untuk bakal-bakal pilot kat luar sana. Ye ye . Bapak aku ialah Air Traffic Controller yang merangkap pilot peribadi aku . Pangkat dia ? Alhamdulillah ade mampu lah jugak dia sara keluarga dan anak dia yang maintainance tinggi ni . huhu ^^

Ini masa kena interview dengan wartawan RTM . Wartawan ni, (*tak ingat nama dia apa) muka dia mcm lecturer paper research aku masa Dip Comm Media dlu. Mcm Sir Haja Mydin . Cara bercakap, gaya interview. Sebijik lah . Nasib bukan Sir Haja. Malu iolls taw. haha :P

Dan ya ! Muka2 sawan sengal gelong semua dah keluar. Masa ni, tunggu abang cameraman setting camera semua. Kita pun bosan2 , amekkaw. Jangan nak buat muka cantik okay. Selalu sangat ada gambar cantik. Mari mari kita buat muka huduh . Nah . Ini lah jadinya . hehe ^^


Nampak tak smbil cakap sambil senyum ? Multi tasking sangat kann? Haha :P Aku tgk2 balik gambar ni , apehal aku pegang microfon tu mcm pegang ice cream ? Korang tak rasa ke ? Ataupun cara aku pegang mic tu mcm aku nak nyanyi . Korang rasa ?

Dengan artis ni , nama dia Amalina Lutfi . Dia punya muka awesome sbb dia ada muka2 arab tapi malaysia , garang tapi comel , manja tapi cute . Mmg perfect lah dia ni . I mean , muka dia lah . hehe ^^

Nampak tak gambar buruk lagi ? Haha :P Kembong kembong mcm ikan kembong. Itu tu yang belakang tu . Org dah kata acah2 buruk , dia buat muka lawa lagi . Haipp . haha :P FYI, blakang tu artis tv9 kita , Hijab Stailista punya model ( if im not mistaken ) hehe :D



Ini ? Syok sendiri dalam fitting room . Haha :p Perempuan tak boleh lekang dari cermin . Cop cop ! Siapa boleh teka aku pakai fon apa ? Muehehe ^^ Back to story . Lepas habis je shoot , kitorang gerak ke Ikea, tapi parking kat kidzania . Aku nampak wan , hakim . Rindu wan weyh . Rindu gila . Wan tu dah la comel mcm bache ,  one of kidzania punya character. Huhu ^^

Lepas makan, aku balik rumah naik cab sbb tak larat nak tunggu bas. haha. Mano kau, dengan kasut tinggi ha , wuuuh. Tak sanggup jemah. Balik2 rumah je, I've been suprised by someones visit !
Auntie laily and her family . Allahurabbi . Lama gila tak jumpa. Bila masuk2 je rumah, its like , huh ? Who are they ? Tgk2 auntie laily, baru kenal. Kalau tgk anak2 dia je, sumpah tak kenal. They give me a visit. Mom told me that the twinnies ( Najihah and Najibah) easily recognize me in the utusan Newspaper. Alhamdulillah. Geliga budak2 ni . Orang lain punya payah nk kenal aku, dorang tgk je newspaper tu boleh direct pointing kat aku. Pandai betei :)

One big happy family at home :)

This is the twinnies ! Left is najihah , right is najibah . Najibah kakak taw . So she look taller than najihah .

and this is kakak . Amirah tak silap nama dia. Haha . panggil pun kakak je . Dia tinggi kan ? Tgk bahu dia dengan bahu aku . OMG . haha :P

So habis lah cerita untuk hari ini.
Sekian terima kasih .

Love,

Nadira Kushari.






3 comments:

latifah-harun said...

wah...bz dat day ea... nway..no prob..sempat gk pegi a few places yg dah plan..cume terkejar2 sket..huhu..gud luck k sis..

Nadira Kushari said...

Yup sis . Thank you so much . well actually unplan nk pergi dengan model lain. haha .

Faiz Saaid said...

wah best tu masuk tv