=

Pages

Nuffnang

Thursday, May 2, 2013

[ EVENT ] 3rd Gala Dinner Makeup Artist 2013 at Carlton Holiday Hotel , Shah Alam.

Kenal makeup artis popular malaysia ? Tahu siapa makeup artis Dato' Siti Nurhaliza? Tahu kenapa muka artis2 cantik sangat ? Haa ! The answer is here :)

Makeup artis ni lah tulang belakang kepada semua photoshoot artis2, filem2 , and so on. Tanpa makeup artis, muka artis tak lah secantik yang korang tgk dalam paper tu. Kuikui. Dalam industri seni, mereka haruslah saling menghargai sesama sendiri seperti artis, makeup artis, cameraman, wardrobe sponsor, catering and so on. Haaa. Siapa yang kerja dengan pre-production mesti tahu pasal ni . hehe ^^ Siapa yang tak tahu tu, and minat nak tahu pasal ni, boleh la belajar ambil broadcasting. hehe ^^. Kerja yang menyeronokkan dan, PENAT for sure . ^^.

Back to 3rd Gala Dinner Makeup Artist, this time, aku menghadirkan diri sebagai seorang manager kepada artis. ouhhh yeahh . Rasa mcm WWOOOOOAAAAA. Aku sendiri tak percaya.

Wann, me , Aswat .

Nampak hidung ? Okay itu lukis sendiri dan utk malam ni, kena makeup sendiri . Huwaa. Makeup artis tetap aku ade je, tapi aku yg ade masalah sikit petang tu. Mana dengan guitar strap tak ade, dengan sound check tak buat lagi, dengan Nashrin Mystarz LG datang nak jumpa lagi. Pheww pheww. Petang tu je dah jadi kelam kabut. Me and my kids memang tak dapat tidur yang mencukupi. Before night, me and wann smpai terpaksa pkai sunglassess walaupun masuk shopping mall ( sunway piramid ) 

See ? Wann looks handsome than me. Hoi mana boleh . I wanna look handsome too . Fefeeling Faizal Tahir giteww. Hahhaa :P Back to malam gala dinner, setiap event dinner mesti ada lucky draw kan ? And guess what ? Aku menang buku merapi kening yang Akademi Kecantikan Artistik Diyana keluarkan. Okay to story more about Akademi Kecantikan Artistik Diyana ni, mmg lah panjang. Tapi aku nak focus to one person . Datin Joy Revfa Sofia. Dia ni mmg perghh . Cantik , cun , comel , awesome , stylish, vintage lover, kaya, semua dia lah . Pokoknya, aku suka dia. Sbb pertama, dia cantik . Hehe ^^ And tanpa disangka-sangka, malam tu aku duduk satu table dengan dia weyhh ! mcm tak percayaa . Nak tegur, mula2 dia tak pandang pun kita . Kita dah la malu. Dia lagi malu dari kita rupanya. huhu . Then terpikir cara gila nak tegur dia, snap gambar dia , pastu post and tag dia kat instagram. Ouh well, she's an instagrammer. Bila dia dah baca, dia angkat muka, terus cari kat table tu , mana satu aku. haha :P Dengan sangat excitednya, terus wave ala2 comel2 kat dia. Hahaha :P Then aku terpaksa tinggalkan phone, pergi ambil makanan. Bila dh letak makanan atas meja balik , check instagram balik, tengok2 Datin Joy Refva reply at my insta. Haha .


See see ? Cantik kan ? Huhu . Next, nak story pasal lucky draw yg husaini menang. Kalau korang nak tahu, Husaini ni junior kolej aku. Then dia walk in guest. Wann Aswat datang bawak dia tak bagitahu aku pun. Bertuah punya budak2. Huhu . Nak registerkan husaini memula tu mmg ade problem sikit. Sbb seat tak cukup. Kitorang terpaksa duduk dekat meja VVIP tu smpai berhimpit2. Kira geng Wann Aswat je ada 5 orang, me, wann, aswat , husaini, and Fatin, next are dato, datin joy, wartawan dari inspirasi perkahwinan ada 3 orang, wartawan dari majalah stylista ada 2 orang, then kak diyana sofia yg cantik tu. Haaa, cuba kira berapa totalnya ? Ramai kan ?

Event diteruskan dengan nyanyian , persembahan tarian, dan persembahan wann aswat. Last2 dengan lucky draw. Grand prize utk lucky draw dimenangi oleh husaini ! Yeahh. Please believe it. Organizer yang bagi hadiah ni mcm serba salah nak bagi ke tak kat dia. Ye lah. He just 19 years old. Lelaki, Tak reti makeup langsung. Tiba2 dapat beg makeup yang harga nya mungkin cecah ribuan ringgit. Semua makeup artis dalam hall ni malam tu menangis rasanya bila beg makeupni dapat dekat husaini. hahaha :P Nak buat mcm mana ? Dah tuah dia . Untung badan .


 
 The next day, aku dengan fatin hantar budak2 balik penang. Dorang naik bas je. Nak cepat katanya, train lambat beno. Then sblm balik tu, husaini kata beg makeup tu ambil lah kat aku. Then ape lagi ? Tak ingat apa dah terus shake hand , ucap terima kasih banyak2, hug dia . Miahaha . Happy betul . Dulu aku pernah nak beli beg makeup yang harganya seratus, kira mcm one layer je lah , tapi tak mampu. Mahal sgt dan tak ade duit. Hahaha . Bila dah rezeki depan mata, takkan nak tolak kan ? wehee :D



Last but not least , nak ucapkan tahniah buat Wann Aswat sebab dah perform dengan baik, dan terima kasih kepada group professional makeup artis malaysia sebab invite wann aswat utk buat persembahan sekali gus menaikkan nama mereka untuk malam tu. Terima kasih juga kepada Akademi Kecantikan Artistik Diyana, sebab sponsor hadiah lucky draw aku, dan tak juga lupa kepada kak Hani Krayolan Malaysia, sbb sponsor hadiah bag makeup 5 layer ni yang bertukar tangan ke tangan aku :)

Terima kasih semuanya :)
Alhamdulillah .


*Epie temerloh pesan kat husaini beg makeup ni jangan pergi jual pulak. haha .

1 comment:

luthfi said...

cantik nih yeee......