=

Pages

Nuffnang

Monday, April 2, 2012

Shoot dengan international model memang perlu loadedkan kesabaran

Assalamualaikum wbt .
Okay2 . Waktu skang , 12:13 am . Waktu ni , semua org dalam umah dah tido .
Kucing aku pun tdo dah .
hehe .

Lets start the story bebeh !
Back to back . Eh silap . Back to topik .
Ingat senang jadi model ?
Aku bukan apa . Skang ni banyak gila org yg nak jadi model .
Semua ingat boleh jana wang pendapatan dengan jadi model .

Eh jemah , senah , limah , kak pah , kak nah , abg mail , abg leman , ampa ingat jadi model ni semua org boleh ke ? Ouhh , suka kamera sikit , dah nak jadi model . Reti bergaya sikit , dah claim boleh jd model . Ni apaaa ni ? Hampa tataw mcm mana susah aku nak panjat nak jadi model , ampa boleh dok wat senang ja .

Bebeh . Aku dlu start dari form 4 .
Masa tu skolah lagi . Aku start ngn karangkraf je . hee :D ouh okay fine fine .
Karangkraf tu dah cukup besar untuk satu permulaan . Eh biasa lah kawan . Rezeki setiap org kan masing2 .
Allah dah tulis rezeki ko masa ko dok dlm rahim mak ko lagi .
Oh then then aku tak nak habis kan story aku ni . Cukup smpai sini sbb aku ade satu cite hebad !
SEBENARNYA TAK LA HEBAD MANA ,
cuma saja buat teruk . Bahaha :P

Kan smlm aku ade shooting , old blossom box dengan fashion show kan ?
Well , aku sempat buat 2 je . Tak cukup kudrat nak buat semuanya dalam satu masa .
Hehe ^^
So i choose shooting ( ini wajib ) dan old blossom box .
Hehe ^^

Shooting smlm kat shah alam . Kat bee hives , Laman seri apa entah . Bhahha :P Smpai2 , tengok2 ada international model tengah makeup . Walaoo . Meletops you body dea . Meeoww . hehe :p
Then then , bosan sbb tunggu turn nak makeup lama sgt . Pergi lahh tgkp2 gmba dengan model2 lain kat situ . Hehe :P Shooting hari ni syokk (: Sbb dapat kawan baru LAGI <3 . yeehaa !

Meet clarrisa ! She's from , err err . entah ! Bhaha :P Eh eh ! Nk taw asal aku pendek kat sini ? Sbb aku pkai selipar n dea pkai high heels . Bhahahah :P Slow n steady je aku redah gy shooting pkai flipper . Ekikiki . Tudung aku pun tyme dtg ni , muslimah amat kan ? Hehe .

Lepass habis tgkp gmbar saje2 , kira mcm stretching lah kann , bhahah :P Next step ialah facial session . Habaq hang , lama gila ! Nak kena bubuh segala toner , masker , scrub , aigooo . Renyah ! Ini process saje makan masa bapa lama nak taw ? Dekat 2 jam gak ah . Nak tunggu mask kering , basuh muka balik , pkai mosturizer , basuh balik . ehh . Bape banyak kali daa ? Ouh ouh . Itu diaa segala product yang kami guna tadi . Blakang tu ? Baju sponsor dari sapa ntah . Lupa nama dea . hehe ^^



Lepas habis step tu , just tunggu turn untuk dimakeupkan . Bhahaha :P Sementara tunggu turn bape lama dah aen ? So pergi lah kat old blossom box . Tengok2 dia tutup . Hare btoii . Aku nak bara dah tadi . Tapi tak pa . Sabaq satt . Huhu . Dengan kecewanya masuk lah balik kat dalam tempat yg aku shooting tu . hehe . Bagi mendekkan cite , ni lah muka aku after effect . Eh silap . After makeup oleh kak Rozita . Nahh ! Bukan rozita che wan okayhh ? Ola Rozita taww . Consultant product Mary Kay .


Memula aku tgk , aku tak puas hati . Ye lahh , tak pernah cuba product tu kan . Siyes weyhh sumpah ! Ni first time muka aku kena sentuh dengan Mary Kay . So muka aku kat cermin nampak gelap . So ak pun redha je lahh . Shooting mcm biasa . Tanpa ada sebarang tidak puas hati mcm international model tu . Last2 kak misha ajak aku balik . Bila balik , ak tgk cermin ,mashaAllah . Sangat lawa makeup marykay ! and aku suka ! SIYES aku suka . Makeup yg smooth , masa sapu foundation tu tak sakit pun muka . And btw , bawah mata aku pernah bengkak cause by allergic of something and i think it was mascara fault . bhahaha :P Mase MUA makeup kan bawah mata aku , aku tak mention pun yg mata aku pernah bengkak . Just diam je . Last2 , habis jugak dia kerjakan mata aku . And aku cakap , sumpah tak pedih langsung ! Aku suka !


Sblm tanggalkan makeup , sempat lah aku snap gmba ni . bhahaha :P
Thanks to MUA , kak ola rozita (:

#tak mahu cite pasal international model lagi . tnggu next post baru nak sentuh pasal international model (:
#gmbar shooting smlm tak dpt lagi dri photographer . nnti dah dpt aku up okay ? daa !

5 comments:

hazanis said...

hehehe chomel..:))

Nadira Kushari said...

hehe . thank you hazanis . awak pun comel tawu ?

Malaysian Cockpit said...

patut la lame nohhh shootnye. haha baru aku paham doh.

Nadira Kushari said...

hehe . kan wan kan ? so kalo aku kate aku ade shooting , as usual , aku nak tunggu makeup lagi , bhahaha :P
jangan tunggu aku beb . kalo aku ade shooting , ko tido je dulu . hehe ^^

luthfi said...

jadi model harus bisa jaga diri dengan pergaulan yang menurut anggapan orang sangat negatif