=

Pages

Nuffnang

Friday, July 12, 2013

Fashion Show Malam 100 Pengantin di N'dah Catering and Wedding Planner Shah Alam

Assalamualaikum. It has been 4 days tak update pasal event lepas. Within this 4 days, ada beberapa hutang post entry . hehe ^^ Ini ialah salah satu daripadanya . Alhamdulillah . I've been choosed as a runway model for this fashion show , beberapa hari sebelum puasa. Models organized by kak Azizah, Owner of ATA modelling agency .

Alhamdulillah rasa bersyukur, gembira , dan suka sebab diberi peluang untuk timba pengalaman bekerjasama dengan kak Azizah ni. Kalau korang nak tahu, a few years before, kak Azizah ni merupakan model dalam salah sebuah video klip Salem . Haaa. Hebat kan ? Bak kata orang korea , DAEBAK !

Let me share the story. What happen on that day .
First, syai datang lambat. By 4 PM nak kne ade kat sana and nak start makeup dah. Im planning to go paradigm mall. Small dating with him sebab nak cari kasut. Tak kesampaian pulak hajat den . Adik dia balik sekolah lambat pulak. Terpaksa den tunggu kat rumah lama gila. Mcm panas bontot dah tak boleh duduk diam kat rumah. Mak pun tanya banyak kali, mana lah syairazi tak smpai2 ni . Hehe.

Bila syairazi dh smpai, mmg dah tak sempat dah nak singgah paradigm pun. Dengan ktorang estimate smpai sana by 4, semua org dh start makeup, rupa2 nya semua orang pun tak makeup lagi. Phewww. Selamat. Ingatkan, aku lahh orang terakhir smpai sana. Oh ya , sebelum tu aku sempat menyinggah kat SACC MALL mencari kasut tinggi. Hahaha . Nampak tak bertapa multi tasking nye aku hari tu ? Bila dh smpai and  semua org tak start makeup lagi, aku pun tanye lah pekerja2 kat situ. Mana toilet ? Mana surau ? Haa. Syairazi dah bising sebab solat lambat. Sampai2 je terus solat. Ye lah, krorang dah lambat :( . Lepas habis solat tu, ktorang tengok ramai model dh kat meja makan . waaaahh . MAKAN ! feveret . Waktu keemasan, jangan dilepaskan. Hehehe ^^

Smpai2 je , tgk2 kue teow dah habis. Tak pe lah. Tak de rezeki. Nampak pulak ade cucur. Sambil kaut cucur dengan kuah , sambil sengih2 kambing kat meja makan. Cuba korang bayangkan muka aku mcm mana time tu . Ngehehehe ^^ Bila dah habis makan, begerak lah kami semua2 ke tempat yg sepatutnya. Tempat makeup kat nun hujung dewan tu. Lokasi yg strategik. Mengadap tingkap so masa makeup , MUA semua dapat lah sumber cahaya original , agar makeup pun nampak natural Haaa. Gittew . * aku ni acah2 MUA professional je . hahaa * EHHH ! Yang pasti , semua MUA makeupkan model meletop pomm pomm okay . I like (Y) .

Disebabkan model 50 orang, makeup artis ade tak smpai 10 orang, jadi kami pun decide untuk pergi keluar cari makan LAGI. hahaha . hoi hoi pembaca seantero dunia. Sila percaya aku makan banyak . Tolong lah percaya. Ini tak tipu punya. Hehehe ^^ . Ajak hatimanis, eh silap. Ajak Syairazi pergi SACC, cari pizza hut sbb lapaq ayam goreng. Tanpa ayam goreng, aku kelihatan tak bermaya, tak semangat dan tak seperti biasa . Haaa. Itu apa yg syairazi describe aku masa aku sengih2 kambing dlm kereta menghadap dia mintak ayam goreng kat pizza hut tuh. ekikiki .

Sesudah beli, kami pun balik lah , tgk2 ramai lagi yg tak makeup. Makanya, bermulalah sesi berkelah didalam kereta sambil mendengar lagu2 lama . Old School gittew. Sambil2 camwhore. Eh , nak tgk gambar ? Nah !




Lihatlah kegembiraan kami yang acah2 berkelah tepi pantai disapa angin aircond yang indah. *KONONNYA* hihihi ^^

Selesai makan, masuk lah tempat makeup tu. Ramai jugak yg tanya mana ktorang menghilang. Tak sedar pulak seronok berkelah dlm kereta pun memakan masa yang lama. Hahah. But yet, still kena menunggu lagi. Nasib tak lama . Smpai2 sana tu, turn aku lagi 3 orang . kira okay lah kann ? hehe ^^ So , pergi lah ringan2 kan mulut sembang2 ngn model lain. Aku ni tak boleh duduk sengap . Dok sengap kang sat g ada yang tidoq . Biasalah . Gendang gendut tali kecapi , kenyang perut suka hati . hehe ^^

Skip beberapa cerita. Lepas makeup terus naik atas tukaq baju. Then buat tudung. Nahh. Memang lumrah . Tukaq baju satu minit , belit2 tudung berjam2 . Hahha . nak belit sendiri tak pandai. Mintak la tolong kat orang2 dalam bilik persalinan tu tolong buat kan . Bestnya , tema kahwin . Tapi sebab tak sempat sangat, kita buat turban versi kahwin2 . Haaaa . So lepas ni korang boleh lah kahwin pakai turban ye . Nak tlg contohnyaa n? Hikhikhik . Gini ha turban kahwin2 ni :

Haa. Yang dipeluk itu , ialah kak makeup artis yang berbuka puasa lambat hari tu, sebab busy makeupkan model2 gojess yang kemain ramai ni. Aku pun sama, meramaikan majlis. Hihihi ^^ Tapi , bukan akk ni yg makeupkan aku utk malam tu . Hihi . Kak ati pernah makeupkan aku masa shooting dengan RTM dlu. Kat shah alam jugak . hehe ^^ Hasil makeup dia memang menawan . Menangis time nak tanggalkan makeup dia tu. Antara satu gambar yang menjadi kesuka ramai , yg merupakan hasil makeup dia ialah gambar ni :

Okay2. Back to fashion show. Kakak yg makeup kan aku ni, nama dia Qaseh Emy. Dia makeupkan aku, sumpah rasa awesome. Hehehe ^^ Haa. Makeupkan memainkan peranan penting dalam menaikkan confidence level kita. Hihihi. Thank you kak emy. For those yang nak tgk hasil makeup dia, boleh contact dia kat facebook ( *the only way I know how to contact her ) :

https://www.facebook.com/qaseh.emy

Dan untuk tempahan baju kahwin yang korang first time tengok je terus rasa nak kahwin, boleh ke facebook D'rozies Bridal dan blog mereka. Ada banyak gambar baju2 yg awesome lagi mantop dan menarik. Aku yg tengok ni pun rasa nak cari calon cepat2, apa tah lagi korang kan ? Hihihi ^^

Facebook : https://www.facebook.com/drozies.bridal
Blog : http://droziesbridal.blogspot.com/

Nak tgk gambar aku masa catwalk ? hikhik. Malu lah nak tunjuk kat ampa. Aku tak pro pun. Newbie je . hehehe ^^


Ada lagi, tapi dari sumber, owner Boutique tu sendiri . hehe ^^

Sejurus selepas berjalan kucing memperagakan baju awesome dari boutique D'rozies Bridal ni, kami kenalah jemput designer kami, bagi memperkenalkan designer baju ni di mata semua yang hadir dan juga mata kamera. hihihi ^^


Setelah turun dari pentas , terus kami diarahkan untuk keluar susur kiri terus ke meja makan. Hah ! MAKAN LAGI . Muehehehe .Betapa gembiranya aku. Duduk2 terus pegang sudu garfu smpai lupa baca bismillah. Hahha . Bila kena tegur, baru sedar, Ya Allah gelojohnya aku. Ish nadira ni. Ish ish ish. Lepas tu baru reti nak makan dengan sopan dan penuh santunnya. hihihi ^^

Dh habis makan, Sempat tgkp gmbar dengan owner bridal boutique, buat kenang2an gitu. Hihihi ^^
Alhamdulillah. Event went well and Im a happy girl . Sangat puas hati dan gembira, Balik pun hati bunga2, senyum pun smpai telinga. Sebab? Dapat banyak sangat aura kahwin malam tu. Hahaha :P

Alkisah, tamatlah hikayat malam 100 pengantin . Hehehe ^^ Terima kasih sebab sudi baca smpai ke penghujung rancangan, eh bukan. Penghujung cerita. hehehe ^^

Love you,

Nadira Kushari.







No comments: