=

Pages

Nuffnang

Tuesday, November 1, 2011

50 sebab mesti couple/bercinta dengan BUDAK SENI part 1

Senarai ini kebiasaannya ada pada ciri-ciri mereka. (SKEMA BETUL AYAT AKU HARI NI )
hahah ^^ Oh , ASSALAMUALAIKUM <3

1. Mereka manusia yang pelik.(time warna daun,mesti bukan warna hijau shj)
 Kan kan ? Tengok je kat gmba ni . huhu ^^

2. Tidak memandang sesuatu perkara mengikut satu sudut.

3. Menganalisa setiap patah perkataan mengikut urutan seperti (layers dlm Photoshop).


: okay , yang ni aku buat . haha ^^ Tapi btol ape . Layers dalam photoshop tu wat kepala berputaqq . Tu yg kne analysis ayat tuh :) Hee :D

4. Menghabiskan masa memasang perabot/arca/mock-up


: Yang ni tak de la nak betul sangat . Haha ^^ Mak aku cakap , aku la pro , aku la perosak . Miahaha ^^ Oh well , contohnya cukup lahh kukuh . Ari tu aku rosakkan fon aku , alaah ! Fon nokia terbang dari tingkat 4 tu biasaa lah bagi aku . Haha ^^ Then lepas bising2 kat mak , kate fon rosak lah nak beli baru lah , last2 aku yg repair fon tu sendiri . haha :P Letak laa kertas cikit bg mampat kat blah batterry tu . Pastu kalo tak ley tutup , kan ade getah sayur tu ? Kite ikat jea <3 Hahha ^^ Kan dah kata aku ni pndai kasi rosak n pndai repair balik . hee :D

5. Semua karya main hentam(nk siap baru berfikir)

: Ini sometimes jea . Haha ^^ Ade skali , memang tak pikir pun essay tu pasal apa . Tuliss je ape nak tulis pun . Taip je ape nak cakap pun . Bila dah siap , barulahh pening lalat gajah zirafah harimau semua nak pikir apaa kebendalahh yang sebenarnya aku buat ni . Miahahah ^^ Pelik kan ? Aku memang lah pelik ^^

6. Menyesuaikan warna untuk orang lain tetapi bukan diri sendiri.



: Hahaha ^^ Aku suka style kan orang . Tapi for sure aku yang last skali siap , sebabnye aku lah yang akan paling simple . Aku tak reti stylekan diri aku sendiri . Sumpah rasaa mcm tak kenaa je . Eee . Hahaha . Kalo nak tawu , selama yang aku keluar ni , kalo nmpak aku mcm stylish cikit , tak kesah la kat tdung ke , kat baju ke , kat tangan ke , yang itu bukan lah idea hak milik aku . Aku plagiat je tu . hehehe :D

7. Keluar paling akhir apabila melihat wayang, ingin melihat keseluruhan filem termasuk melihat senarai nama yang dikreditkan.

: Motif sebenar sbb nak tengok tajuk OST movie tu . Hahaha ^^ Kalo tak de yang berkenan , once creditation dia start , aku pun start angkat buntot . BLA AH . ape lagi ? 

8. Menyelesaikan masalah dengan lakaran/sketches/lukisan/warna.


: Aku tak reti lukiss :'( Suruh lukis bulan nnti jadi oren berjeragat2 berjerawat berkematu segala lah . Hhaha :P Tapi aku pndai doodle :) Hehehe ^^ 

9. Mereka akan menconteng meja atau menjadikan meja sebagai alas memotong.


: Weyh , asal ni mcm perangai aku ? HAHAHA :p Sumpah mase dlu form bape ntah , kitorang kne maki dengan cikgu yang paling garang kat skolah tu , sbb conteng meja . Elehh cekgu , bukannye tak ley padam balik . Saje je wat teruk , huh >.< Menyampah . Last2 , kitorang conteng meja pkai liquid , terud LIQUID KENA BANNED kat skolah . Macam haramm . Hahha :P 

10. Lebih gemar meneliti corak dibaju  daripada mendengar orang bercakap.


: Hahha ^^ Yeahh righhtt ! Suka tengok design baju ^^ Nak2 lagi mcm tshirt kat atas ni haa . Mawu setiap perkataan tu aku pikirkan ayat . Tup2 satu baju boleh bwat satu cite . Hahahaha :P Kan otak aku ni suka berjalan . Haisyhh =.='

11. Memenuhkan bilik dengan majalah atau figura serta benda-benda berkaitan seni .



: Hahaha ^^ Disebabkan aku suka semakkan dinding dengan segala jenis tmpalan , aku akan decorate bilik rumah sewa aku nnti jadi mcm dlm gmba ni . Kan style . Boleh bwat studio dohh . Tmbah lighting je . Pastu sape nak shoot kat bilik a.k.a studio aku tu aku caj rm50 sorang . Kan kayaa . Muahahhahaa (**evil laugh ) 

12. Anda tidak akan tahu mana satu yang asli dan palsu barang-barang mereka.

13. Menghasilkan apa sahaja berkaitan dgn diri anda (arca)

14. Kebanyakan mereka tidak suka mengira..(main anggaran je)





: Ini fakta . Aku amik mass com sebab masa nak register tu aku tengok mass com je tak de math . Hahaha :P aku teruk kan ? Lantak ah . Yang nak mengira nye nanti aku , yang nak sakit kepala nye nanti aku jugak . Hee . Baek tak yah baek tak yah . 


15. Idola mereka kebiasaannya bukan pemimpin Negara tetapi pelukis atau pereka.


: Disebabkan aku minat bab2 modelling ni , automatic memang minat fashion . Minat okay ? Tak de la addicted pun . Kira if ade shawl baru keluar , ta de la nak pegi jalan TAR semata2 nak rembat new designs tu . Hee :D Idola ? Tak tetap beb . Sbb aku suka tgk project runway . Makkaihh . Design memang SUPERB nak mamposss . Tapi idokk le aku nak makainye . Terbelah sini sana . Haisyhh . Nononono .  Tak caye ? Ce tengok !


16. Mereka gemar mengambil gambar.


: Ohhmaii . Feverett ni . Ini wajibb <3 Haha ^^ Bak kata lelaki2 kat luar sana , pompuan ni pantang beno jumpa cermin . Asal jumpa cermin je , snap sana , snap sini . Hahha ^^ Well , sebab tu lah kitorang pompuan . Laki ade ke perangai mcm tu ? Kalau ade , okay KORANG CUTE <3 

17. Hanya mendengar pendapat tetapi tetap melakukan apa yg mereka rasa betul.

: Heee . Ini aku . Lalalalalla ~ Aku memang sukaa dengar pendapat org . Lehh , dengar je la pun . Bukan rugi apaa . Kalau betul , ikutt . Kalo tak betul , tak yah ahh ikut pendapat dia . Tapi aku slalu gak la pertimbang pendapat membe2 aku . Yo lah haa , pendapat kite pun bukan nye betul sangat . Tehee ^^ 

18. Semuanya akan tersusun rapi kecuali ketika mereka dalam kelewatan. (serabai)

: Erkk . Maksudnyaa ? Heee . Biar aku bagi contoh aku . RAK KASUT ! YEAHH . Kasut2 high heels aku kat umah ni , sememangnya kena susun dengan RAPI . bak kata bonda aku , TERSUSUN YAWW ~ Mana idoknye ? Kalo le kasut tak bersusun , then ko tengok2 kasut ko hilang , amek kau ! Bonda aku dah buang lettew gamak nye . 

19. Gemar melihat gambar dari membaca.(kompem)

: Yeahh ! Korang pun kann ? Mesti tengok gmbar2 ni dari baca entry yg panjang melebar ni kann ? Hee :D

20. Mereka menghabiskan duit dengan gadjet/ barang berteknologi.


: Ha . Yang ni betul . PSP aku je tak masuk lagi dlm ni . Err . Ape lg ehh yg aku adaa ? Hahha :P  BB tu dah lingkup okay ! Tunggu masa nak beli blackberry baru . Yeayyy !

21. Tidak boleh hias bilik tanpa berunding dengan mereka.

: Vetull gilaa ! Korang jangan nak ubah apa2 dlm bilik aku , tanpa kebenaran aku ! Aku tawuu mende tu tak ade atas mejaa (**tempat asal ke ? ) memang naya ahh korang . Aku mengamok sakan nnti , kalah singapura betina tawu ? grr ~

22. Berpotensi besar untuk hadir lambat ke kelas/majlis/ apa-apa acara.


: Oh well , NORMAL LAH BEBB ! mana nak style tudung lagi ? Mana nak makeup lagi ? Mana nak pilih kasut lagi ? Mana nak gossip lagi ? Miahahah ^^ #initujukataku . Eh ? Apehal aku tinggi sangat dalam gmbar ni ? hahaha :P

23. Suka menconteng tangan dan dimana-mana.

: Ohh yeaahh ! Teringat shilaa conteng butterfly kat tangan aku <3 Tyme ni form 4 kut ! Waduhh :) Kenangan maniss harus diingat kok mbak <3 Hee :D thank you shila .

24. Membeli barang yang berpermukaan kosong untuk dicat atau diubahsuai.

: Actually benda ni aku tak penah buat lagi . Sebab tu tak de gmba nak tunjuk kat korang . Miahaha :P Tak pe . nnti aku try wat , aku blagak kat korang okay ? Hee ^^ (**dah excited lettew ? )

25. Melihat atau menggunakan sesuatu bukan hanya semata2 satu fungsi. (kad matrik sebagai pembaris)


: Nahh ! yang ni lagi satu NORMAL . Contoh aku , senang gila . Aku kan pakai tudung . Kan ade pin kat kiri and kanan tudung ni . Tiap2 kali pergi supermarket mcm GIANT ke , TESCO ke , mesti aku cucuk plastik pencuci / sabun . Tujuan ? TEST BAU . hahah :P Aku nak yang wangi je . Aku tak heran brand ape . Janji wangi . hee :D 

Okay ! Nantikan PART 2 , MALAM NI <3

Lots of love ,

Nadira Kushari .


1 comment:

Malaysian Cockpit said...

complicated beteii budak seni nih.