Pada 23 August yg lalu, pihak celcom axiata berhad telah
mengadakan satu sesi launching untuk 3 prtal terbaru dorang yang awesome, its
Bachabooku, Buzzaar, dengan The Crescent. Ketiga-tiga portal ni sangat awesome
sebab its offer you guys to buy and search anything yang korang nak dalam
portal ni.
Buzzar ni sebenarnya online speciality store yang mana
menawarkan kepada semua pembeli untuk membeli barangan popular dari serantau
Malaysia. While, Bachabooku pulak ialah online store yang provide e-books dan
majalah online. So korang tak yah susah payah pergi kedai, check setiap kali
ada keluaran baru ke tak, majalah dah habis ke, ape ke. Tak payah dah. Go
green. Save the tree. Save the world. Beli je e-book. Hari2 boleh baca dari
handphone or gadget korang yang exclusive tu. Hihi. Next portal is The
Crescent. Kepada anak muda remaja, mcm iolls ni, (haha). Gadis-gadis hijabista
mesti sangat suka dan akan jatuh cinta dengan portal ni. The crescent ni sebenarnya
Islamic lifestyle hub yang menawarkan pelbagai kemudahan lah contohnya menjual
tudung secara online, dan beberapa beberapa kandungan lagi yang khusus untuk
Muslims.
Bagus kan Celcom buat mcm ni? Saaayanng celcom sebab dengan
3 portal terbaru ni, hidup kita akan lebih senang, kan kurang kerisauan. Hehe
:D Secara tak langsung jugak, dapatlah support ekonomi Malaysia dengan cara
jumlah peningkatan pembeli secara online, pedagang dan technoprenuer.
Dato’ Sri Shazaali Ramly, CEO Celcom Axiata Berhad dalam
ucapan beliau, ada berkata yang ketiga-tiga portal ni diilhamkan untuk
merapatkan jurang dalam scenario runcit talian tempatan. Dimana para pembeli yang mencari produk
tempatan dan kandungan boleh lah layari portal ni. Portal ni adalah selaras
dengan goal celcom yang nak membina banyak perniagaan secara online seterusnya
menjadikan tiang pendapatan utama dalam tempoh dua tahun akan datang. Hebat
kan? Project ni dijangka akan mencapai sejumlah sejuta pembeli di dalam portal
ini menjelang hujung 2014.
tak ? Hehe :D
Boleh tengok kat sini dan sini :
No comments:
Post a Comment