=

Pages

Nuffnang

Thursday, September 5, 2013

Celcom lancarkan tiga portal awesome ^^. The Crescent, Buzzaar dan Bachaabooku.


Celcom’s three new digital portals are finally launched. Representatives from Celcom Axiata Berhad (from third left, back row) Mr. Oon Chau Kok , Head of Digital Shopping; En. Zalman Aefendy Zainal Abidin, Chief Marketing Officer; En. Afizulazha Abdullah, Chief Digital Services Officer; and Mr. Liew Tze Min, Head of Digital Technology.


(L-R) En. Afizulazha Abdullah, Chief Digital Services Officer of Celcom Axiata Berhad and En. Zalman Aefendy Zainal Abidin, Chief Marketing Officer of Celcom Axiata Berhad showcasing The Crescent – Celcom new digital portal and first Islamic one stop lifestyle centre that offers Islamic infotainment and lifestyle services.

Pada 23 August yg lalu, pihak celcom axiata berhad telah mengadakan satu sesi launching untuk 3 prtal terbaru dorang yang awesome, its Bachabooku, Buzzaar, dengan The Crescent. Ketiga-tiga portal ni sangat awesome sebab its offer you guys to buy and search anything yang korang nak dalam portal ni. 

Buzzar ni sebenarnya online speciality store yang mana menawarkan kepada semua pembeli untuk membeli barangan popular dari serantau Malaysia. While, Bachabooku pulak ialah online store yang provide e-books dan majalah online. So korang tak yah susah payah pergi kedai, check setiap kali ada keluaran baru ke tak, majalah dah habis ke, ape ke. Tak payah dah. Go green. Save the tree. Save the world. Beli je e-book. Hari2 boleh baca dari handphone or gadget korang yang exclusive tu. Hihi. Next portal is The Crescent. Kepada anak muda remaja, mcm iolls ni, (haha). Gadis-gadis hijabista mesti sangat suka dan akan jatuh cinta dengan portal ni. The crescent ni sebenarnya Islamic lifestyle hub yang menawarkan pelbagai kemudahan lah contohnya menjual tudung secara online, dan beberapa beberapa kandungan lagi yang khusus untuk Muslims. 

Bagus kan Celcom buat mcm ni? Saaayanng celcom sebab dengan 3 portal terbaru ni, hidup kita akan lebih senang, kan kurang kerisauan. Hehe :D Secara tak langsung jugak, dapatlah support ekonomi Malaysia dengan cara jumlah peningkatan pembeli secara online, pedagang dan technoprenuer. 


Dato’ Sri Shazaali Ramly, CEO Celcom Axiata Berhad dalam ucapan beliau, ada berkata yang ketiga-tiga portal ni diilhamkan untuk merapatkan jurang dalam scenario runcit talian tempatan.  Dimana para pembeli yang mencari produk tempatan dan kandungan boleh lah layari portal ni. Portal ni adalah selaras dengan goal celcom yang nak membina banyak perniagaan secara online seterusnya menjadikan tiang pendapatan utama dalam tempoh dua tahun akan datang. Hebat kan? Project ni dijangka akan mencapai sejumlah sejuta pembeli di dalam portal ini menjelang hujung 2014.
Nak tengok suasana masa majlis pelancaran ni 
 tak ? Hehe :D


Boleh tengok kat sini dan sini :               

Gambar kami? Nanti lah. Next post okay ? Exclusive sikit . Hihihi ^^

No comments: